Interpol – InterpolInterpol – Interpol

Interpol – Interpol
[Matador, 2010]

The fourth album in NYC’s Interpol discography became a self-titled one. There was talk about returning to the debut, but Paul Banks dismissed it, saying that the album will have “elegant, orchestral quality” and “some really classical stuff”.

The album is of a gently kind. There’s as if more space and air than there was in the preceding Our Love To Admire (2007).

On Summer Well the music shakes off the remains of the sleep and starts to get pumping. Just in time – the following track is the album highlight, Lights. Upbeat, with a hint of the ’70s art rock, but less pretentious and with more focus on melodies. Barricades shows some raw sounds, without much noise in it, but with a forward rhythm section, after which Always Malaise (The Man I Am) the guitars give way to beautiful keyboards and everything drowns in slow and somewhat sad beauty. All Of The Ways in a while catches up the slow tempo, adding transparency to the album.

Stylistically Interpol is a step forward compared to its predecessor. The 2007 album was more “about noise”, here its about keeping you involved and in-the-mood throughout the whole album. There’s the post-punk meat to it, and at the same time your ears aren’t overloaded with noise, but pick up the narrative part of it. You follow the story of the album and the change from the beat to the slow, from the raw indie rock to the compliments towards shoegaze and dream pop, in the middle and towards the end of the album.

Read & Listen:
Interpol Myspace

Lights by aqnb

Success – Interpol by oldwaver Interpol – Interpol
[Matador, 2010]

Четвертый альбом в дискографии нью-йоркцвев Interpol стал одноименным с группой. Поговаривали, что он станет возвращением к самому началу карьеры, к дебютному альбому, но Paul Banks опроверг эти домыслы, сказав, тем не менее, что на альбоме будет много элегантной оркестровки и “some really classical stuff”.

Альбом вышел ненапрягающим. В нем появилось как будто бы больше воздуха, чем в прошлой работе, Our Love To Admire трехлетней давности.

На Summer Well музыка отряхивает последние остатки сна и начинает раскачиваться. Как раз вовремя – дальше следует highlight альбома, Lights. Немного приподнятости и почти пафоса, как в арт-роке 70х, но выдерживая при этом баланс с мелодичностью. Barricade демонстрирует также сыроватый звук, без нажима в “пошуметь”, но с достаточно стремительной ритм-секцией, после чего на Always Malaise (The Man I Am) гитары уступают красивым клавишным и все утопает в неспешности и минорной красоте. All Of The Ways через несколько треков тоже подхватывает медленную нить, добавляя пласт прозрачности.

Стилистически Interpol – это шаг вперед после своего предшественника. Там было просто “про шум”, здесь – про удержание тебя в настроении на протяжении всего альбома. Вроде бы, и пост-панковского мяса хватает, и одновременно уши не перегружаются шумом, а улавливают еще и “рассказательную”, нарративную часть. Следишь за историей и сменой от подвижного к плавному, от сырого инди-рока к поклонам в сторону шугейза и дрим-попа, которые явно просматриваются к середине и концу альбома.

Read & Listen:
Interpol Myspace

Lights by aqnb

Success – Interpol by oldwaver