[lang_en]The Rapture – Tapes[/lang_en][lang_ru]The Rapture – Tapes[/lang_ru]

The Rapture – Tapes
[!K7, 2008]

[lang_ru]Первый из, надеюсь, серии миксов Tapes от супер-лейбла Studio!K7 представлен нью-йоркской dance-punk группой The Rapture. И первая на счету группы компиляция. Переквалифицировавшись в диджеев, они составили часовой микс преимущественно из классики диско, электро, хауса, хип-хопа и разномастных ритмов, вместе производящих неплохое впечатление и добавляющих веселья даже в промозглый серый день. Не скажу, что это микс всех времен и народов, да и любим мы The Rapture за совершенно иное, но, с другой стороны, почему бы и нет?

Открывается альбом, если не считать полуминутного интро от The Undisputed Truth, с Ghostface Killah “Daytona 500” – тут преобладают хип-хоп и урбанистические ритмы городских подворотен и неотмытых кварталов. Дальше “The Word” Junkyard Beat в той же стилистике, на “The Holy Ghost” The Bar-Kays и классике 80х “Bounce, Rock, Skate, Roll” Vaughan Mason & Crew уже больше фанка и диско-мотивов, но все очень-очень олдскульное, из прежних эпох, где еще неизбалованная музыкальным многообразием публика выплясывала в свете таких же скромных диско-спецэффектов. Где-то к “Flowerz” от Armand Van Helden настроение меняется в сторону современности. По крайней мере, это уже музыка нашей эпохи, хаус, под который танцевали все. Но рано заявлять о хронологии – никакой особой последовательности тут не наблюдается – главный рецепт, судя по всему, “взболтать, но не смешивать”. Так, после электро “Cpstyre” от Donk Boys идет ремикс на узнаваемый “Everybody’s Got To Make A Living” от Dances With White Girls – с отрывком из “Heaven & Hell Is on Earth” 20th Century Steel Band. А через трек появляется и вовсе хит, проверенный не одним поколением – Paul Johnson “Get Get Down”…

Короче говоря, пусть какой-то солидной диджейской работы тут и нет (да и почему-то в классическую серию DJ Kicks сборник включен не был), Tapes подойдет для любой вечеринки – устоять на месте нереально.[/lang_ru][lang_en]The first of, hopefully, series of mixes Tapes from a great Berlin-based label Studio!K7 is presented by the New-York dance-punk band The Rapture. It is, by the way, the band’s first compilation. Trying their hand at DJing, they made a 22-track and one-hour long mix of mostly classics of disco, electro, house, hip-hop and various beats bringing together a great bouncy mood and rocking any party even on the greyest of days. Not the best mix ever, and it’s not why we love The Rapture, but, on the other hand, why not?

After a 30-second opening by The Undisputed Truth, comes Ghostface Killah’s “Daytona 500” – mostly hip-hop and urban rhythms of ghetto-ish places, the same on Junkyard Band’s “The Word.” And then “The Holy Ghost” by The Bar-Kays and 80’s classic “Bounce, Rock, Skate, Roll” by Vaughan Mason & Crew – more funk and disco-rhythms, but everything is really old-school, from the times when not-yet-spoiled by the musical abundance public danced to the humble light effects of their respective dancefloors. Somewhere around “Flowerz” by Armand Van Helden we already get closer to our times – that’s still old-school, but house to which we all danced in our times. But don’t make a mistake of judging chronologically – there’s no specific order, the main thing of the mix is “shake, but don’t stir.” After Donk Boys’ electro “Cpstyre” comes a remix of a recognizable “Everybody’s Got To Make A Living” by Dances With White Girls – with a sample of “Heaven & Hell Is On Earth” by 20th Century Steel Band. And then, in a couple of minutes, comes a sheer hit tried by multiple generations, Paul Johnson’s “Get Get Down”…

All in all, nevermind the lack of a solid DJ work (the mix wasn’t for some reason part of DJ Kicks series) – Tapes is still a great mix to rock any party![/lang_en]

Read & Listen:
The Rapture website
The Rapture Myspace
The Rapture Tapes website
!K7 Records
Dances With White Girls – Everybody’s Got To Make A Living mp3